خویشاوندان اولیه انسان به طور هدفمند سنگها را به شکل کره می ساختند

به گزارش بازیکده، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، خویشاوندان اولیه انسان به طور هدفمند سنگها را به شکل کره می ساختند.

خویشاوندان اولیه انسان به طور هدفمند سنگها را به شکل کره می ساختند

یک مطالعه تازه نشان می دهد که حدود 1.4 میلیون سال پیش، خویشاوندان اولیه انسان در کوشش برای ساخت کره های بی نقصی بر می آمدند که حس تمایل به تقارن را در آنها نشان می دهد.

این یافته نشان می دهد که انسان نماهای اولیه مانند هومو ارکتوس کوشش هایی برای ساخت و ایجاد تقارن در سنگها داشته و کره هایی متقارن را می ساختند. ممکن است این سنگهای کروی که عمدا به این شکل در آمده اند، نوعی مزیت عملکردی نسبت به سنگهای گرد طبیعی برایشان داشتند. بعلاوه تمایل آنها به کروی تر شدن سنگها می تواند به نوعی نشان دهنده ترجیح تقارن و درک هندسه نیز باشد. تجزیه و تحلیل سنگهای کروی بدست آمده نشان می دهد چگونه هومینین ها در طول زمان این اشکال را ایجاد کردند.

محققان از تجزیه و تحلیل ریاضی استفاده کردند تا مشخص نمایند که شکل کروی بعضی از اجسام عمدی بوده و احتمالاً در مراحل مختلف اجرا شده و تصادفی نیست. محققان خاطرنشان کردند که در مطالعات قبلی تقارن را در دو وجهی آشول مشاهده نموده بودند و تصور میشد که این اولین شواهدی است که نشان می دهد انسانها شکل و تقارن هندسی را بر ابزار سنگی خود تحمیل می نمایند.

بعلاوه صدها سنگ کروی که معمولاً از سنگ آهک یا ماسه سنگ ساخته شده اند، در سایتهای باستان شناسی آفریقا، آسیا و اروپا کشف شد. کوچکترین آنها فقط یک اینچ (2.5 سانتیمتر) قطر دارند یا به مقدار یک گردو هستند. بیشتر آنها بین سه اینچ (8 سانتیمتر) تا چهار اینچ (10 سانتیمتر) یا تقریباً به مقدار یک پرتقال هستند. سنگهای کروی زیادی در سایتهای ابزارسازی سنگی یافت شده اند و بعضی مطالعات دیگر نشان می دهند که در آنها سنگهای چکشی شاید برای کوبیدن پوسته های تیز بر روی سنگهای دیگر به خوبی استفاده می شوند.

قدیمی ترین اشکال کروی تا 2 میلیون سال عمر دارند. اما آنها کل دوران ساخت ابزار سنگی را در بر می گیرند و بعضی در مکانهای نوسنگی و بعد از آن یافت شده اند که تنها چند هزار سال قدمت دارند. یافته ها نشان می دهد افرادی که این کروی ها را ساخته اند، می توانند چیزی انتزاعی مانند یک کره را تصور نمایند و با شکل دادن به یک سنگ، آن تصور را در واقعیت بگنجانند.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 1 مهر 1402 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2240

به "خویشاوندان اولیه انسان به طور هدفمند سنگها را به شکل کره می ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خویشاوندان اولیه انسان به طور هدفمند سنگها را به شکل کره می ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید