قبل از حمله به طرف های مرتبط و دمشق اطلاع می دهیم

به گزارش بازیکده، وزیر خارجه ترکیه ضمن مطابق دانستن عملیات نظامی خود در شمال سوریه با قطعنامه ها و قوانین بین المللی گفت، پیش از آغاز حمله به طرف های مرتبط از جمله دمشق اطلاع رسانی می نمایند.

قبل از حمله به طرف های مرتبط و دمشق اطلاع می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) ادعا کرد عملیات نظامی قریب الوقوع این کشور در شمال سوریه، مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و قوانین بین المللی بوده و اجرای آن حق آنکارا است.

چاووش اوغلو طی نشست خبری برای ارائه شرحاتی درباره عملیات نظامی در مناطق شرقی رودخانه فرات، گفت: زمانی که متوجه شدیم ماجرای منطقه امن در سوریه یک تاکتیک دیگر از سوی دولت ایالات محتده برای تاخیر انداختن [در پاکسازی شبه نظامیان کُرد از مرز های جنوبی]است، تصمیم گرفتیم که خودمان اقدام کنیم.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وی با ادعای اینکه ترکیه پیش از شروع حمله، به تمام طرف های دخیل در سوریه از جمله دولت این کشور اطلاع رسانی لازم را انجام می دهد، شرح داد: تن ها هدف ما تروریست ها هستند و ما با این کار به تمامیت ارضی سوریه یاری می کنیم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین درباره تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود گفت: او به ترامپ گفت: اگر نتایج قابل لمسی [از طرح منطقه امن]دریافت نکنیم و شما هم به حمایت [از شبه نظامیان کُرد سوری]ادامه بدهید، آنگاه عملیات را شروع می کنیم.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 408

به "قبل از حمله به طرف های مرتبط و دمشق اطلاع می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از حمله به طرف های مرتبط و دمشق اطلاع می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید