معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات تعدادی از معادن خراسان شمالی

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تعدادی از معادن خراسان شمالی که ظرفیت فراوری بالایی دارند از معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات برخوردار می شوند.

معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات تعدادی از معادن خراسان شمالی

حسین حاجی بگلو در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: معادن خراسان شمالی که ظرفیت فراوری بالایی داشته باشند از معافیت ماده 109 و 110 قانون مالیاتی برای واردات ماشین آلات برخوردار می شوند.

وی اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته، تا به امروز هشت معدن درخواست واردات ماشین آلات داده اند که پیگیر هستیم بتوانند از این معافیت برخوردار شوند.

وی گفت: همچنان زمان برای انجام این طرح وجود دارد و معادن می توانند با افزایش ظرفیت فراوری از مزیت واردات ماشین آلات بدون پرداخت حقوق گمرکی برخوردار شوند.

حاجی بگلو بعلاوه در مورد بازرسی های صورت گرفته طی دو هفته گذشته از سطح واحدهای صنفی استان، گفت: طی دو هفته گذشته بیش از سه هزار مورد بازرسی به وسیله بازرسان ما در سطح استان انجام گرفت که 240 مورد از آن ها، مشترک با سایر دستگاه ها بود و منجر به تشکیل 195 فقره پرونده شد.

وی بعلاوه از شناسایی 213 واحد بدون پروانه کسب در استان اطلاع داد و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز 546 پروانه کسب در استان ابطال و هزار و 953 پروانه کسب صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 79 پروانه در اسفراین، 274 پروانه در بجنورد، 6 پروانه جاجرم، 11 پروانه راز و جرگلان، 55 پروانه شیروان، 64 پروانه فاروج، 19 پروانه گرمه و 38 پروانه در مانه و سملقان ابطال شده است.

وی تغییر کار فرد از اتحادیه ای به اتحادیه دیگر، فعالیت نکردن شخص اصلی، فوت صاحب پروانه کسب، تغییر محل کسب فرد به شهر یا استانی دیگر، ابطال به وسیله اتحادیه و یا سایر مراجع نظارتی مانند بهداشت و اماکن و دلایلی از قبیل رکود و تورم حاکم بر بازار را از جمله دلایل ابطال پروانه های کسب ذکر کرد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در خراسان شمالی 33 هزار و 422 واحد صنفی فعال وجود دارد که یک هزار و 953 مورد از آن ها طی سال جاری صادر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1918

به "معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات تعدادی از معادن خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات تعدادی از معادن خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید