کیفیت هوای تهران در شرایط خطرناک

به گزارش بازیکده، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هم اکنون هوای مرکز (19 فروردین ماه) در شرایط خطرناک واقع شده است.

کیفیت هوای تهران در شرایط خطرناک

به گزارش ایسنا در پی اعلام اداره کل هواشناسی تهران مبنی بر وزش باد شدید گاهی خیلی شدید همراه با خیزش موقت گرد و خاک در بعضی ساعات به ویژه در نیمه جنوبی استان، کیفیت هوای تهران افت چشمگیری پیدا کرده است به گونه ای که بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای مرکز هم اکنون با شاخص 416 در شرایط خطرناک قرار گرفته است.

آلاینده شاخص نیز ذرات معلق کمتر از 10 میکرون گزارش شده است. از تبعات تنفس ذرات معلق کمتر از 10 میکرون به بیماری های قلبی و ریوی، کاهش سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری ها، از بین رفتن بافت های ریه، آسم بچه ها، مرگ و میر زود رس و سرطان می توان اشاره کرد.

میانگین کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته نیز با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 137 و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می شود. بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول (سالم) یا میانه، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2024

به "کیفیت هوای تهران در شرایط خطرناک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت هوای تهران در شرایط خطرناک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید