4 ویتامین و ماده معدنیِ مهم برای سلامت قلب

به گزارش بازیکده، برای حفظ سلامت قلب توصیه های زیادی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها، دنبال کردن رژیم غذایی سالم و غنی از ویتامین ها و مواد معدنیِ ضروری برای این عضو حیاتی است.

4 ویتامین و ماده معدنیِ مهم برای سلامت قلب

به گزارش ایسنا، سلامت قلب یکی از مهم ترین فاکتور ها در حفظ سلامت کلی بدن است.

در این مطلب به نقل از شِف وایتامینز به مصرف چهار ویتامین و ماده معدنی توصیه شده که افزودن آن ها به رژیم غذایی روزانه علاوه بر حفظ سلامت عمومی بدن برای بهبود سلامت و عملکرد قلب نیز سودمند است. این ویتامین ها و املاح عبارتند از:

ویتامین D:

براساس نتایج بسیاری از مطالعات پزشکی، کمبود ویتامین D می تواند سلامت فرد را به خطر اندازد. ویتامین D در واقع زمانی که در معرض آفتاب قرار بگیرید، به وسیله بدن فراوری می گردد و به تنظیم فشار خون یاری می نماید. با این حال، عواملی مانند قرار گرفتن کمتر در معرض نور خورشید، چاقی یا سن می توانند منجر به کمبود این ویتامین در بدن شوند. بسیاری از افراد برای دریافت میزان مورد احتیاج روزانه از این ویتامین از مکمل های خوراکی استفاده می نمایند تا کمبود آن را در بدن خود جبران نمایند و البته برترین توصیه برای مصرف مکمل های خوراکی، استفاده از آن ها طبق تجویز پزشک است.

اسید فولیک:

اسید فولیک که اغلب با عنوان ویتامین B9 شناخته می گردد، یکی دیگر از ویتامین های مورد احتیاج برای سلامت قلب است. این ویتامین به تنظیم میزان نوعی اسید آمینه موجود در خون موسوم به هموسیستئین که با خطر احتمالی لخته شدن خون مرتبط است، یاری می نماید. منابع طبیعی سرشار از ویتامین B9 شامل کلم بروکلی، عدس، جوانه بروکسل و مارچوبه هستند.

منیزیم:

منیزیم نیز یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در سبزیجات سبز تیره، آجیل و غلات سبوس دار و بعضی دیگر از مواد غذایی یافت می گردد. کمبود منیزیم با فشار خون بالا مرتبط است. برای به دست آوردن میزان مورد احتیاج روزانه منیزیم یا مکمل آن را مصرف کنید و یا غذا های غنی از منیزیم مانند اسفناج خام، سویا، آووکادو و حتی شکلات تلخ را به رژیم غذایی روزانه خود بیافزایید.

پتاسیم:

یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات می تواند به دریافت میزان توصیه شده پتاسیم در روز یاری کند که طبق نظر انجمن غذا و تغذیه در انستیتوی پزشکی آمریکا 4700 میلی گرم است. مدت هاست که پتاسیم به عنوان ماده معدنی برای تنظیم سطح فشار خون شناخته شده است. در حالی که گفته می گردد موز غنی از پتاسیم است، اما سیب زمینی در واقع پتاسیم دو برابر بیشتر از موز در میزان مشابه دارد. پتاسیم را نیز می توان به صورت مکمل خوراکی مصرف کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1888

به "4 ویتامین و ماده معدنیِ مهم برای سلامت قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ویتامین و ماده معدنیِ مهم برای سلامت قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید